Pages

vrijdag 2 december 2016

Spring/Summer Catalog Countdown #34: Vintage Vrijdag


Een hele goede morgen op de vrijdag! Vandaag het vaste vrijdag item maar wel met een item uit de nieuwe catalogus. De set Dragonfly Dreams had ik twee weken geleden natuurlijk al gebruikt maar hij is zo mooi en veelzijdig dat ik het toch niet kon laten om mee mogelijkheden te zoeken om tot meer combinaties te komen. De set heeft een prachtige vintage look in mijn favoriete kleuren.


Hoewel ik veel bruintinten heb gebruikt heb ik ook de afstempel-techniek toegepast waarbij ik meerdere tinten kan creƫren met dezelfde kleur. Dat heb ik onder andere gedaan voor de balletjes aan de bovenkant van de uit de set Dragonfly dreams. Je ziet dat ze onder in de kaart donkerder zijn. En bij de tak uit de set Butterfly Basics heb ik hetzelfde gedaan maar dat zie je niet op de foto. Het zijn elke keer een donker takje en een wat lichter takje naast elkaar. Wat zijn deze sets prachtig samen zeg!


De libel heb ik eerst uitgestanst uit Soft Suede cardstock en daarna uit vellum. Omdat ik dat een beetje wit vond heb ik het vellum een beetje gekleurd met Soft Suede inkt met behulp van een Sponge Dauber. Gewoon een beetje aan de randjes en niet speciaal in een patroon. Daarna heb ik de inkt een beetje gemengd door er met een Wink of Stella glitterpen overheen te gaan. De stipjes op de achtergrond zijn gouden spatjes die ik heb gemaakt door op een gouden Wink of Stella pen te tikken. De randen van het Whisper White cardstock zijn gesponst met Crumb Cake inkt om het af te maken. Hieronder vind je de spulletjes die ik heb gebruikt. De set Dragonfly Dreams is vanaf 4 januari verkrijgbaar.

Ik wens je een hele fijne dag en hoop je snel weer te zien voor een nieuw blogberichtje!

Geen opmerkingen: