Pages

vrijdag 30 december 2016

Spring/ Summer Catalog Countdown #6: Stampin' Up! ~ Stylish Stems


Hey hallo! Het is vrijdag en dus Vintage Vrijdag, het vaste vrijdag item voor mijn blog. Vandaag geen kaart in mijn favoriete bruintinten. Het is zo'n dag waarbij ik wat kleur nodig had. En aangezien er nog genoeg kleur op mijn bureau lag ben ik gegaan voor deze kleurencombi. Je ziet je kunt eigenlijk wel met elke kleurencombinatie een vintage/shabby look geven aan je kaart.

De basiskaart heb ik bewerkt met de stempelset die ik zo'n beetje elke week gebruik. En nee, hij verveeld nog steeds niet. De randjes zijn bestempeld met Sahara Sand en de details met Tip Top Taupe en Soft Suede. Deze laatste inkten heb ik eerst afgestempeld. Als je de afstempel techniek toepast dan krijg je een zachtere kleur maar wel in dezelfde tint. Dit heb ik ook gedaan met de oranje bloem (Calypso Coral).

De bloemen komen uit de set Special Reason. Deze set had ik al eens gebruikt voor <deze> kaart. Ik heb de bloemen en blaadjes afgedrukt en vervolgens uitgestanst met de bijpassende stansenset, Stylish Stems. Daarna heb ik de gedetailleerde blaadjes en de labels uit cardstock gestanst. De tekst paste precies in de Classic Label Punch, kwam dat even goed uit! De losse delen heb ik allemaal gesponst met Crumb Cake inkt. Daarna heb ik een groot cluster gemaakt uit een Stitched Shaped cirkel. De randen van de cirkel heb ik opgeruwd met het scherpe deel van mijn Paper Snips. Ik heb alleen deels Multi Purpose Glue op de delen aangebracht om wat vrijheid te hebben met de gestanste vormen. Ik hou wel van een beetje dimensie dus heb ik de bloemen en blaadjes wat omgevouwen.

Dit was de laatste vrijdag van het jaar maar zeker niet de laatste kaart voor de Vintage Vrijdag! Ik wens je een gezellige dag en hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje!

Geen opmerkingen: