Pages

zaterdag 3 december 2016

Spring/ Summer Catalog Countdown #33: Stampin' Up! ~ Dragonfly Dreams


Goedemorgen! Ik zeg weeeekend!!!! Wat zijn je plannen? Ben je ook van plan om lekker creatief bezig te zijn? Ik ga me straks voorbereiden op een party. Ik ben uitgenodigd om met 3 dames kerstkaarten te maken en daar heb ik verschrikkelijk veel zin in! Maar eerst nog even het kaartje van vandaag. Ik werk weer met de waanzinnige set Dragonfly Dreams en dit keer heb ik het aquarel uiterlijk van een van de stempels als uitgangspunt genomen voor mijn project.Werkte ik gisteren met bruintinten, vandaag is het een fleurig geheel geworden en ik ben erg tevreden met het resultaat.

Voor de achtergrond heb ik gewerkt met de set Blooms & Wishes. Tijdens het bekijken van een SU filmpje zag ik een ander filmpje over watercoloring en deze set leek me perfect om die uit te proberen. Je stempelt op aquarelpapier en maakt vervolgens de afdruk nat met een kwastje of aquabrush zodat de kleuren uitlopen. Als ik een nieuwe techniek uit ga proberen dan begin ik vaak in het klein. Ik probeer dan een strookje zoals ik dat hier heb gedaan waarna ik deze layout heb gemaakt. Als ik het allemaal wat beter onder de knie heb durf ik dan meestal wel op grotere oppervlakken te gaan werken. 


Het was voor de libel een beetje puzzelen maar uiteindelijk heb ik eerst het lijfje stempelt als leidraad voor de stans. Daarna heb ik de vleugeltjes op het uitgestanste geheel gestempeld. Hiervoor heb ik eerst de stempel beinkt met So Saffron en met een Sponge Dauber heb ik Bermuda Bay aangebracht. Omdat de basis van de kaart donker is heb ik de tekst ge-embost met goud embossingpoeder. De kaart is afgemaakt met wat gouden sequins en wat jutte.

Dit was het kaartje van vandaag. Ik hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje! En als je niet langskomt dan wens ik je een heel gezellig weekend!

2 opmerkingen:

Rosalien Zwackhalen zei

Hij is leuk geworden Carmen. :)

Miriam zei

Prachtige kleuren! Echt een mooie kaart!