Pages

vrijdag 29 augustus 2014

Vintage Vrijdag ~ Choose Happiness

Vorige week heb ik voor het eerst met de set Choose Happiness gewerkt. Ik vertelde toen dat het echt een van mijn favoriete sets was. En dat was echt niet overdreven hoor. Dit is de derde kaart die ik er mee heb gemaakt en alle drie zijn weer anders geworden. Ik hou er van! Een set die bruikbaar is voor meerdere doeleinden.
Voor deze kaart heb een dubbele kaart gevouwen van Soft Suede met een maat van 10,5 x 14,5 cm. Het Crumb Cake oplegkaartje heeft een maat van 10 x 14 cm en ik heb gewerkt op een Very Vanilla achtergrond van 9,5 x 13,5 cm.


Als eerste heb ik de achtergrond gemaakt door de bloemen met Crumb Cake inkt in een willekeurig patroon te stempelen op het Very Vanilla cardstock. De randen heb ik gesponst met Soft Suede inkt. Als basis voor het cluster heb ik een label gestanst met de Chalk Talk stansset. Hiervoor is een bijpassende prikmal verkrijgbaar die ik heb gebruikt om rondom gaatjes te prikken. Als laatste heb ik de randen bewerkt met de Distressing Tool. Dat geeft een oud effect. Vervolgens heb ik een afdruk gemaakt op Very Vanilla cardstock met een stempel uit de set Tag Talk en vervolgens heb ik deze uitgeponst met de Label Bracket pons. Deze pons past bij de oorspronkelijke tekst uit de gebruikte set. Zo zie je dat je je materialen kunt uitbreiden met andere materialen waardoor je je sets met elkaar kunt combineren.
Door de label heb ik een gaatje geponst met een gaatjes tang en het geheel heb ik vervolgens met Linnen Thread aan het strikje bevestig. Het strikje (wat ik achteraf netjes heb bijgeknipt) heb ik bevestigd met Sticky Strip zodat het goed blijft zitten. 
Daarna heb ik dee bloem afgedrukt met Soft Suede en Crumb Cake inkt, uitgeknipt en verkreukt. Door beide bloemen op elkaar te plakken krijg je een bloem met een 3D effect. In het hartje heb ik een roosje van Simply Pressed Clay bevestigd wat ik heb gekleurd met Stampin' Blendabilities markers.


De houten label heb ik 2 keer afgedrukt en uitgeknipt. Door deze achter elkaar onder de label te plakken lijkt het net alsof er een houten balk loopt over de kaart. De blaadjes heb ik uitgeponst Bird Builder. De kaart is afgemaakt met Candy Dots uit de Neutrals serie.

Vandaag is het de laatste mogelijkheid om je voordelig aan te melden als demonstratrice. Schroom niet om contact met mij op te nemen als je je toch nog wilt aanmelden. 
Details over de Sort & Sweet actie vindt je <hier>.

Morgen sta ik de hele dag met Stampin' Up! collega's op de Knotsgekke Kaarten- en Scrapdagen. Kom gezellig langs bij stand 185.

Leuk dat je bent langs geweest en graag tot de volgende Vintage Vrijdag!

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Schitterende kaart!! Het blijft toch prachtig in die kleuren!

Alina zei

heel erg mooi, Car, en wat jammer, ik ben donderdag naar de beurs geweest! veel plezier vandaag!