Pages

woensdag 27 augustus 2014

Stampin' Up! ~ Choose Happiness

Nadat ik het kaartje van afgelopen vrijdag heb gemaakt ben ik nog even verder gegaan met de set Choose Happiness. Ik kan hier nog uren mee spelen. Voor onderstaande kaart heb ik een Early Espresso basis van 11 x 14,5 cm gebruikt, daarop een Pear Pizzazz kaartje van 10,5 x 14 cm en heb ik gewerkt op een kaartje van 10 x 13,5 cm van Naturals Ivory cardstock.
Hoewel de set heel goed gebruikt kan worden met de Naturals heb ik er toch voor gekozen om wat kleur toe te voegen. Een beetje groen voor de blaadjes en wat roze voor de bloemen. Van beide kleuren heb ik cardstock gebruikt om de kaart te versieren.


De achtergrond heb ik gestempeld met Hardwood. Dit is een kaartvullende achtergrond stempel die echt voor alles een basis kan zijn. In dit geval past de natural look goed bij de stempelset. Er zit immers ook een houten label bij! Ik heb een label van Very Vanilla toegevoegd als ondergrond van de cluster. De bloemen zijn afgedrukt in Pink Pirhouette en Blushing Bride en uitgeknipt. De randjes heb ik met behulp van een Sponge Dauber in dezelfde kleur inkt gesponst. Zo werk je netjes alle witte stukjes weg die ontstaan als je niet precies op het randje knipt. In het hartje van de bloemen heb ik toch een beetje 'dash' toegevoegd met Dazzling Details (glitterlijm). Deze is heel subtiel!
Het knoopje daar heb ik een strikje aangemaakt met Linnen Thread. Dit is heel dun touw. Als je dat uit elkaar haalt krijg je twee nog dunnere strengen en die heb ik achter de bloemen vastgezet met een Glue Dot.
De tekst heb ik ge-embost met Early Espresso embossingpoeder. Zo komt hij mooi uit op de achtergrond. 

Voor aanstaande vrijdag speel ik nog 1 keer met deze set. Dan uiteraard in weer een bruine kleurencombi. Ik zie je graag terug op Vintage Vrijdag voor een nieuw idee met deze top set.

Hele fijne dag!


2 opmerkingen:

Maartje zei

Het is een lieve stempelset, mooi verwerkt!

Elizabeth zei

Schitterende kaart!! Prachtig die kleuren erbij.