Pages

woensdag 6 februari 2019

Simple Stamping Techniques - Stampin' Blends Marbling

Hoi hoi! Vandaag is het woensdag en de eerste woensdag van de maand. Elke eerste van de maand vindt de bloghop van Simple Stamping Techniques plaats en deze keer hop ik weer mee. Het thema voor deze maand is Marbling met Stampin' Blends.

Stampin' Blends zijn onze alcoholmarkers en daar kun je mee inkleuren maar ook hele leuke achtergronden mee maken. Ik heb deze techniek nog nooit toegepast en ik vond het ook echt super leuk om te doen.


Voor de achtergrond breng je verschillende kleuren alcoholmarkers aan op een stuk window sheet of een plastic zakje. Ik heb een zakje gebruikt. Nadat je de kleuren hebt aangebracht spuit je er met behulp van een Spritzer alcohol overheen. De inkt uit de marker wordt dan nat en dan kun je Glossy Cardstock er opleggen. Je kunt eventueel ook nog voorzichtig een beetje schuiven. Dan haal je het Glossy Cardstock er af en laat je het drogen. Dit gaat vrij snel omdat alcohol snel verdampt.


Daarna hen ik enkele druppels alcohol op de achtergrond laten vallen waardoor je witte spetters krijgt. En als laatste heb ik wat refill van Stazon met behulp van een kwastje op de achtergrond gespetterd. Om het drogen wat te versnellen heb ik mijn Heat Tool gebruikt.

De vlinder heb ik ingekleurd met Stampin' Blends, uitgeknipt en op de achtergrond geplakt. De tekst is gestempeld met Stazon.

Dit was mijn kaart voor deze keer. Klik op de links van mijn collega's om te zien wat voor leuks zij hebben gemaakt! Fijne avond, ik hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje!


Collega's die deze maand meedoen:


Gebruikte materialen:

3 opmerkingen:

Leonie Schroder zei

OOO Carmen I love this ... love the bold colours on your butterfly and how it matches the colours in your background

Ann Craig zei

Such a happy and bright card, Carmen. The background is stunning.

Libby Dyson zei

Love these vivid happy colours. The background is great and I love what you've done with the butterfly. Thanks for sharing and hopping with us