Pages

maandag 30 juli 2018

Mix 'n Up! Maandag #17: Citroenen


Goedemorgen! Het is maandag dus weer tijd voor de mix. Vandaag heb ik eigenlijk heel iets anders gedaan. Uiteraard liggen de materialen van de Mix 'n Up! Kit wel op mijn bureau maar ik wilde toch even iets anders mixen. Soms heb je materialen liggen die je gewoon wilt gebruiken en vandaag wilde ik een ongedwongen aan de slag gaan met iets wat ik nog had liggen uit een vorige collectie.


De basiskaart is een Sale-a-Bration geschenk geweest. Dit setje met fleurige, bedrukte kaartjes was een prima basis voor hetgeen ik wilde maken. Het fruitige DSP (de naam ben ik even kwijt) combineerde leuk met de kaart. Door vellum te gebruiken staat de print niet heel veel in de schijnwerpers. Ik gebruik de laatste tijd vaak vellum. Heerlijk materiaal alleen een beetje moeilijk plakken. Ik plak dan ook het vellum op de basis daar waar er op de voorkant iets is opgeplakt. Dat hoekjes dan een beetje omkrullen vind ik prima. Bij het verwerken van vellum gebruik ik altijd 'droge' plakmiddelen zoals Snail en/of dubbelzijdig tape om te voorkomen dat het vellum heel erg gaat bobbelen en krullen.

De citroenen en blaadjes heb ik afgedrukt en uitgeponst met bijpassende pons. De tekst is van MFT. De Stampin' Up! set Lemon Zest bevat ook teksten die je kunt gebruiken bij de citroenen maar die waren net iets te groot voor mijn kaartontwerp.

Dit was het kaartje voor vandaag. Ik ga nog even verder knutselen vandaag en hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje. Gezellige dag!

Geen opmerkingen: