Pages

zondag 5 maart 2017

Stampin' Up! ~ Quick & Easy ideetjes met de Definitely Dahlia stempel


Een hele goedemorgen op deze zondag! Vandaag de laatste dag met onderstaande kleurencombinatie. Dit keer heb ik 3 makkelijke kaartjes gemaakt met dezelfde stempel maar dan met andere teksten en versieringen.

Het grote voordeel van het werken met felle of intense kleuren is dat je met de de afstempeltechniek meerdere afdrukken kunt maken. En daar heb ik bij deze serie kaarten gebruik van gemaakt. De stempel Definitely Dahlia is een grote, kaartvullende stempel die niet zo heel veel nodig heeft aan versiering omdat hij al mooi is van zich zelf. En daarom is deze stempel in combinatie met de afstempeltechniek erg geschikt voor een Quick & Easy serie met kaartjes.


Bovenstaande kaart is de uitwerking van de eerste afdruk met Crushed Curry inkt.  Je ziet hier dat de Dahlia een mooie felle kleur heeft. Ik heb gekozen voor een grote, felle tekst in combinatie met een tekst in een klein lettertype. Verder heb ik twee banners DSP uit de serie Party Animal gebruikt.


Bij de volgende kaart zie je de tweede afdruk. Deze is minder intensief maar nog steeds prachtig geel. Nu heb ik weer voor een grote tekst gekozen maar deze is fijner en gecombineerd met een schaduw. De tweede tekst is eveneens een fijner lettertype. De afwerking met Washi Tape kan hier prima zonder dat het wegvalt tegen de bloem.


En bij de derde kaart zie je dat de afdruk veel lichter is waardoor je makkelijk meer embellishments kunt toevoegen. De tekst is gestanst uit Emerald Envy cardstock en ik heb hier een beetje gespeeld met de layout door het Tip Top Taupe cardstock schuin op de kaart te plakken.

Als je de afstempeltechniek gaat toepassen dat is het aan te raden om bij de laatste afdruk even uit te ademen boven de stempel. Hoewel er nog genoeg pigment achter blijft op je stempel kan het zijn dat de stempel wel wat droger wordt waardoor de laatste afdruk iets minder wordt.

Het was hartstikke leuk om de hele week met dezelfde kleurencombinatie te werken. Ik heb hele leuke reacties gekregen en ik ben altijd blij met feedback! Volgende week heb ik weer een combi uitgekozen waarmee ik aan de slag ga.

Ik wens je een hele fijne zondag en hoop je volgende keer weer terug te zien bij een nieuw blogberichtje.

=======================================

De gebruikte producten zijn gemakkelijk online te bestellen (afrekenen met Credit Card). Door op het gewenste product te klikken kom je automatisch in mijn webwinkel. Gebruik je de hostess code T6PUZHYJ om af te rekenen dan stuur ik je een kleinigheidje. Liever meedoen met een verzamelbestelling en besparen op verzendkosten? Kijk dan in de zijbalk voor besteldata en mijn emailadres om je bestelling te mailen zodat je kunt afrekenen met iDEAL! 

Geen opmerkingen: