Pages

vrijdag 25 juli 2014

Vintage Vrijdag

Dat ik een voorliefde heb voor onze natuurtinten is volgens mij geen geheim. Ik ben er dol op! Het maken van vintage-achtige kaarten is dan ook echt een van mijn favoriete bezigheden. En in onze catalogus staan genoeg producten om mij de komende tijd bezig te houden. 
Ik zal daarom regelmatig op vrijdag een kaartje met een vintage tintje plaatsen. 


Voor de basis van deze kaart is Basic Black, ons nieuwe kraft cardstock en het nieuwe Typeset Specialty DSP. Deze laatste serie is super! Niet alleen de teksten doen je denken aan een krant maar ook de kwaliteit er van is zo dun als een krant. Hierdoor kun je het kreuken, scheuren en gebruiken om bijvoorbeeld bloemen van te stansen. Het kadertje heb ik uitgestanst uit Naturals Ivory Cardstock. Dit cardstock heeft een vezeltje en een grove structuur maar is nog steeds mooi dun. Hier heb ik ook de bloemen uit Beautiful Bunch op gestempeld. De onderste bloem is een zogenaamde 'solid stamp' en door de structuur van het cardstock krijg je een oneffen afdruk. De Paper Doily was iets te wit naar mijn zin dus heb ik die bespoten met een waterige inkt oplossing door middel van een spritzer. Zo'n oplossing maak je door een paar druppeltjes re-inker op te lossen in alcohol. Water kan ook maar dat droogt het minder snel.

Dit zijn de materialen die ik heb gebruikt:

2 opmerkingen:

Ankie vd Polder zei

Mooi zeg. Heel bijzonder. Groetjes, Ankie

Elizabeth zei

Schitterende kaart!! Perfect in die vintage kleuren.