Pages

woensdag 7 juni 2017

Stamping Techniques 101: Stampin' Write Markers


Een hele goedenavond! Het is de eerste woensdag van de maand dus tijd voor een nieuwe techniek bij de bloghop Stamping Techniques 101. Ik doe samen met demo's uit verschillende landen mee aan deze maandelijkse bloghop waarbij elke keer een andere techniek wordt uitgewerkt.

Deze keer komen de Stampin' Write Markers aan bod. Deze markers zijn bijzonder omdat je gevuld zijn met dezelfde inkt als onze stempelkussens. De markers hebben een brush punt waarmee je op stempels mee kunt kleuren en een kleine, harde punt waarmee je kunt inkleuren of schrijven. Ik heb beide mogelijkheden uitgewerkt.



Voor deze kaart heb ik een stempel gebruikt uit  de set Just Add Tekst. Deze tekststempel bestaat uit letters en hele kleine afbeeldingen. Super leuk! Hier kwamen de harde punten goed van pas. Vanwege de volle letters heb ik de afbeelding ook ingekleurd zonder schaduw effecten. Omdat de de stempel al genoeg zegt heb ik de layout rustig gehouden zodat deze mooi in het oog springt.


Voor het tweede kaartje heb ik de stiften gebruikt om verschillende woorden in de tekst te accentueren. Deze woorden springen al in het oog door het andere lettertype. Ook deze tekst komt uit de set Just Add tekst. Het bloemetje komt uit de set Background Bits en is ook geschikt om te kleuren met verschillende kleuren. Je merkt dat hier het voordeel van het gebruik van markers echt zichtbaar wordt want dit resultaat lukt echt niet met een stempelkussen!


De markers worden verkocht in volledige setjes van de kleurenfamilies of in een mooie opbergset met alle kleuren. Door de verscheidenheid aan toepassingen zijn de markers eigenlijk onmisbaar in je collectie.

Graag nodig ik je uit om door te hoppen naar mijn collega Heike Vass die ook weer iets prachtigs voor je in petto heeft. Druk op de knop om verder te gaan en ik hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje!


Deelnemende collega's:
Carmen Morris (ikzelf)

4 opmerkingen:

Sandi MacIver zei

absolutely stunning cards, and so fun that you did two different techniques, thanks so much for sharing

Heike - born2stamp.com zei

Wonderful cards Carmen! I love that you even showed two different ways to use the markers. And you used lemon lime twist. When I look at my friends, I seem to be the only one to like that color... :-)

France Martin zei

Oh so beautiful thanks for sharring 2 way to use the markers

Leonie Schroder zei

Oh i love your cards Carmen ... love the different ways we can use our markers :)