Pages

vrijdag 22 augustus 2014

Vintage Vrijdag ~ Choose Happiness

Hallo! Vandaag weer een kaartje voor Vintage Vrijdag. Deze keer heb ik gekozen voor een set die ik heel graag een keer wilde gebruiken. Liefde op het eerste gezicht kan ik wel zeggen en wat vind ik hem mooi...


Choose Happiness is een set die bestaat uit 7 stempels en valt zeker in de categorie 'veelzijdig'. Je kunt er heel veel kanten mee op omdat de afzonderlijke stempels ook te gebruiken zijn met andere sets, stansen of ponsen. En de afbeeldingen zijn zo mooi dat ik niet direct de behoefte had om, met uitzondering van wat parels, embellishments te gebruiken.


Voor deze kaart heb ik een Early Espresso basiskaart gevouwen van 11 x 14,5 cm. Daarop een Soft Suede kaartje van 10,5 x 14 cm waarop ik de bloem willekeurig heb afgedrukt met Soft Suede inkt. Vervolgens heb ik de Postage stempel met Soft Suede afgedrukt op Ivory Naturals cardstock en uitgesneden. De randen heb ik gedistressed met onze distressing tool en de randjes zijn gesponsd met behulp van een Sponge Dauber. En vervolgens heb ik de rand stempel 2 maal afgedrukt. Hiervoor heb ik de onmisbare Stamp-a-Ma-jig gebruikt om de afdruk recht af te drukken. Met deze tool kun je een lange rand maken want afdrukken kun je achter elkaar plaatsen. Het sluit allemaal netjes aan.

Daarna heb ik het takje, het vogeltje, de bloem en de tekst afgedrukt. Hiervoor heb ik bruin tinten uit de Naturals kleurenfamilie gebruikt. De afzonderlijke delen heb ik uitgeknipt en hier en daar verhoogd afgedrukt voor het 3D effect. De tekst combineert met de Label Bracket pons! 
Als laatste heb ik voor een beetje 'dash' willekeurig wat pareltjes op de kaart geplakt.

Vandaag start een nieuwe aanmeldingsactie bij Stampin' Up!. Later vandaag zal ik deze actie op mijn blog plaatsen. Ik beloof je dat hij zeer de moeite waard is.

Fijne vrijdag!


2 opmerkingen:

Jacqueline DH zei

Carmen, hij is prachtig!

Gr. Jacqueline

Unknown zei

O wat mooi, klasse!