Pages

dinsdag 1 januari 2013

Blooming with Kindness ~ Hope

Aan de start van het nieuwe jaar wil ik iedereen een gezond, gezellig en creatief 2013 toewensen. Ik start het nieuwe jaar met een kaartje dat ik heb gemaakt met de set 'Blooming with Kindness', uiteraard van Stampin' Up!.

Cardstock: Whisper White, Cumb Cake en Soft Suede
Inkt: Crumb Cake, Soft Suede en Early Espresso (tekst en vlinder)
Stempels: Blooming with Kindness, Papillon Potpouri
Jumbo Wheel: Very Vintage
Pons: Elegant Butterfly
Embellies: Naturals Designer Buttons en Pearl Basic Jewels

Ik ben al vaker de techniek 'Three Time Stamping' tegen gekomen op kaarten en heb er nu zelf een gemaakt.
De techniek is niet zo heel ingewikkeld:
(op Toutube zijn verschillende filmpjes te vinden met uitleg over deze techniek)
  1. Bepaal de layout van je kaart met 3 lagen en plak de lagen stempelpapier met een non-permanente lijm op elkaar.
  2. Stempel de achtergrond. Ik heb voor de achtergrond gebruik gemaakt van de Jumbo Wheel 'Very Vintage'.
  3. Stempel vervolgens de bloemen ook op de drie lagen papier.
  4. Verwijder de lagen van elkaar als de inkt droog is en bevestig ze op de matjes (dit zijn stukjes cardstock die iets groter zijn gesneden dan het gestempelde papier).
  5. Embellish en plak de losse delen op de basiskaart.
Het leuke van deze techniek vind ik dat er ondanks de drie lagen er toch een geheel is van de afbeelding.




6 opmerkingen:

Mariken zei

Wat een leuke techniek en het resultaat is prachtig! Mooie kaart!
Groetjes Mariken xx

Inge Groot zei

Een hele mooie en stijlvolle kaart, wat een gave techniek!

Janneke zei

Wat een beauty!

sandra_w zei

Prachtige kaart! Heel stijlvol!

San x

Ellen zei

Wat is ie mooi! Gaaf gebruik van de stempels.
Groetjes, Ellen

Janny zei

wooow gaaf en zeker een hele leuke techniek!