Pages

vrijdag 23 augustus 2019

Vintage Vrijdag #141: Stampin' Up! ~ Tasteful Textures Bundle




Goedemorgen! Het is vrijdag dus vandaag plaats ik een kaartje voor het vaste vrijdag item, de Vintage Vrijdag. Vandaag een kaartje in mijn favoriete bruintinten met een set die ik al even heb liggen en waar ik al eerder een kaartje mee heb gemaakt. Dat kaartje vindt je <hier>.

Deze keer heb ik heb ik een vierkante variant gemaakt van 12,5 x 12,5 cm. Ik vind het leuk om verschillende kaartmaten te gebruiken. Voor deze kaart kwam een vierkante variant wel goed van pas.


Bij deze kaart zie je goed de mogelijkheden van de bundle. Met de stansen kun je figuren uitstansen uit het papier en dat gebruiken als achtergrond. Zo heb ik dat gedaan met het ornament eerst uitgestanst en daarna met een cirkel stans uit het papier gehaald. 

Het bloemen motief heb ik uitgestanst en daarna uitgeknipt. Ik ben niet goed in het knippen uit de vrijde hand dus heb ik de stans gebruikt om de buitenste lijnen met potlood na te trekken. Zo ontstaat er een gelijkmatige lijn waar je langs kunt knippen. Overtollig potlood gum je na afloop voorzichtig weg met een gum. 

Voor de achtergrond heb ik alle stempels gebruikt. De teksten vind ik super leuk en bruikbaar voor bijvoorbeeld vriendschapskaarten.


Dit was het kaartje voor vandaag. Ik wens je een hele gezellige dag en hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje.

1 opmerking:

maria huls zei

Prachtig kaartje Carmen! Goede uitleg